Kultura Organizacyjna
KULTURA ORGANIZACYJNA, CZYLI JAK TO JEST W ZESPOLE PUNKTU PIĘKNOŚCI
Punkt Piękności to pietnastoletnia historia ludzi złączonych wokół wspólnych pasji – zdrowia, piękna i dbałości o ciało. Nigdy nie byliśmy typowym salonem kosmetycznym, bo i nasze relacje nigdy nie wiązały się wyłącznie z pracą. Punkt Piękności stał się miejscem rozwoju, odkrywania siebie i niesienia pomocy – to kusząca perspektywa dla każdego terapeuty i sprzedawcy. W naturalny sposób skupiliśmy się na wartościach wspólnych dla wszystkich członków zespołu. Jeśli więc ciekawi Cię jakie są kluczowe elementy naszej kultury organizacyjnej – oto krótki przewodnik po nich.
1. AUTENTYCZNOŚĆ I PROFESJONALIZM
Profesjonalizm to jakość: usług, komunikacji i relacji z Klientami. To trzy filary, bez których Punkt Piękności nie mógłby istnieć i pracujemy nad nimi każdego dnia.
Autentyczność to pozostawanie w zgodzie z sobą. Nie przyświeca nam korporacyjna, narzucona odgórnie etyka. Nie mamy kontraktów reklamowych, nie forsujemy żadnych produktów i nie proponujemy Klientom niczego, w co sami byśmy nie wierzyli.
JAKICH CECH POSZUKUJEMY?
- zrozumienia, że dyskrecja to podstawa długofalowych relacji z Klientem
- koncentracji na Kliencie i jego potrzebach
- szczerości i otwartości w komunikacji, przy zachowaniu taktu i wyczucia
- chęci pomagania innym poprzez swoją pracę
- dbałości o ład i porządek, zarówno na stanowisku pracy jaki poza nim
- dbałości o higienę i kulturę osobistą
W JAKI SPOSÓB WSPIERAMY TE CECHY?
- tworzymy środowisko wolne od destruktywnych uwag, obgadywania i plotkowania
- nie wypowiadamy się negatywnie o naszej konkurencji
- sprzyjamy wyrażaniu własnych opinii, nie oceniamy i nie krytykujemy problemów z którymi przybył do nas Klient
- wprowadziliśmy standardy i checklisty określające kto i jakie czynności powinien wykonać, co pomaga w utrzymaniu porządku i ładu na stanowisku pracy i w całej firmie
2. NIEUSTANNY GŁÓD WIEDZY I ROZWÓJ
Świat bez ustanku biegnie do przodu. Rozwój i poszerzanie wiedzy są nieodłączną częścią naszej codziennej pracy. Branża kosmetologiczna nieustannie się rozwija, więc nasze umiejętności i wiedza muszą być wciąż aktualizowane – wszak „stać w miejscu to cofać się”. Wspieramy się, wymieniamy doświadczeniami i tworzymy (m.in. dzięki częstym szkoleniom) optymalne warunki do ciągłego wzrostu.
PO CZYM POZNAĆ ROZWOJOWE NASTAWIENIE?
- jesteś ambitna/-y i wysoko stawiasz sobie poprzeczkę
- pragniesz współtworzyć coś istotnego i znaczącego
- masz w sobie zdrową pokorę i widzisz, jak wiele wciąż możesz się nauczyć
- chcesz każdego dnia stawać się lepszą wersją siebie
- pragniesz uczyć się od najlepszych
- zdajesz sobie sprawę, że droga ku doskonałości nigdy się nie kończy
- rozumiesz, że rozwój nie odbywa się wyłącznie w czasie i miejscu pracy
JAKIE WSPARCIE OTRZYMASZ OD NAS?
- pracownicy otrzymują nielimitowany dostęp do książek i audiobooków w usłudze Empik Go
- zapewniamy dostęp do nowinek branży beauty poprzez prenumeratę magazynu LNE
- systematycznie odbywają się indywidualne i grupowe szkolenia z menedżerem salonu, pogłębiające wiedzę i poszerzające horyzonty
3. OTWARTOŚĆ I SZCZERA KOMUNIKACJA
Mamy przyjazny i bardzo otwarty sposób komunikowania się. Wierzymy, że nawet krótka, ale szczera rozmowa jest w stanie rozładować napięcia, rozwiązać problemy lub pozwolić całkowicie ich uniknąć. Nie uciekamy więc od rozmów i gorąco zachęcamy pracowników, by zwracali się do nas w razie jakichkolwiek pytań, niejasności czy potencjalnie konfliktowych sytuacji. Przestrzeń do nieskrępowanego dialogu jest w Punkcie Piękności niezbywalnym prawem każdego pracownika – to też szansa na wspólne dbanie o rozwój naszej marki.
CZY JESTEŚ OSOBĄ KOMUNIKATYWNĄ?
- jeżeli według Ciebie coś jest nie tak jak być powinno – mówisz o tym wprost
- cenisz szczerość i otwartość i potrafisz formułować komunikaty tak, aby druga strona nie czuła się atakowana
- szukasz rozwiązań, a nie winnych
- chcesz pracować z ludźmi, którym możesz ufać
- chcesz pracować z ludźmi, z którymi możesz poruszyć każdy, nawet trudny temat
- nie unikasz konstruktywnej krytyki i wiesz, że wynika ona ze szczerej życzliwości i chęci wzrastania
W JAKI SPOSÓB WSPIERAMY KOMUNIKACJĘ?
- preferujemy luźny styl wypowiedzi odrzucając język formalny i wyniosłość
- czujemy się ze sobą swobodnie i szanujemy się wzajemnie
- skracamy dystans, dbamy o relacje i rodzinną atmosferę
- tworzymy środowisko pełne wsparcia i życzliwości
- wiemy, że jeżeli w Zespole panują dobre relacje, to Klienci również to czują
- używamy platformy Microsoft Teams, żeby na bieżąco omawiać aktualności
- systematycznie organizujemy szkolenia gabinetowe, na których wymieniamy się doświadczeniami oraz poruszamy kwestie związane z życiem firmy
4. WZAJEMNE WSPARCIE I POMOC
Tworzymy i chcemy tworzyć jeden zgrany zespół – Zespół Punktu Piękności. Rywalizację zastąpiliśmy współpracą i uzupełniliśmy wzajemnym wsparciem. Budujemy środowisko oparte na wartościach rodzinnych, w którym czas spędzany razem jest nie tylko produktywny, ale i zwyczajnie sprawia frajdę.
CZY RÓWNIEŻ CENISZ NASZE WARTOŚCI?
- wolisz współpracę od rywalizacji
- cieszy Cię możliwość pracy wśród ludzi których lubisz, których darzysz zaufaniem i którzy pomogą Ci w razie potrzeby
- zdajesz sobie sprawę, że razem możemy osiągnąć znacznie więcej niż osobno
JAKIE WSPARCIE OTRZYMASZ OD NAS?
- tworzymy środowisko pozbawione rywalizacji pomiędzy pracownikami
- jako firma nie wyróżniamy, nie faworyzujemy i nie wprowadzamy rankingów i konkursów na najlepszego pracownika itp.
- uważamy, że bez względu na staż pracy nadal wszyscy się uczymy, więc chętnie dzielimy się wiedzą i swoimi doświadczeniami
- łączy nas wspólna misja, a także wspólnie ustalane i realizowane cele
Punkt Piękności działa w specyficznej branży. Z jednej strony naszymi zabiegami poprawiamy samopoczucie naszych Klientów, z drugiej zaś pomagamy w poważnych schorzeniach i przewlekłych chorobach. Nasza misja jest więc dwojaka, ale zawsze nierozerwalnie związana z pomocą drugiemu człowiekowi. Jeśli powyższe wartości pasują do Ciebie, to z pewnością poczujesz się dobrze w naszym Zespole. Sprawdź, czy właśnie prowadzimy rekrutację – może niedługo spotkamy się w pracy?