POTRÓJNA BROŃ W WALCE Z CELLULITEM
Lato zbliża się wielkimi krokami… a Czy Ty przygotowałaś już swoje ciało do lata? Każda kobieta marzy o gładkiej, jędrnej skórze, aby bez żadnych kompleksów założyć w lecie krótką spódniczkę… Aby tak było, warto przybliżyć temat cellulitu, z którym większość kobiet niestety się boryka.

Czym zatem jest cellulit?

Jest on defektem kosmetycznym skóry tworzącym się na skutek zaburzonego przepływu limfy i krwi oraz nadmiernego odkładania produktów przemiany materii. Cellulit są to innymi słowy nierównomierne skupiska tkanki tłuszczowej, które powstają w wyniku słabego przepływu wody w skórze, a często od jej zastojów. To zaś wynika ze słabego nawadniania organizmu, braku lub zbyt małej ilości ruchu, siedzącej pracy, noszenia zbyt ciasnych ubrań, braku masaży, braku diety i wielu innych czynników. Efektem tych czynników jest charakterystyczna perforacja skóry przypominająca skórkę pomarańczy pod palcami, wyczuwalna jako grudki i nierówności skóry.

Co zrobić, by cellulit zwalczyć?

Aby móc uzyskać efekt gładkiej skóry należy uwzględnić  3 główne elementy:

  1. DIETA- stanowi podstawowy element walki z otyłością i cellulitem. Podstawową zasadą jest wypijanie dużej ilości płynów w ciągu dnia. Mała ilość wody w diecie może prowadzić do powstawania zaparć i nagromadzenia się toksyn w organizmie. Najlepszym napojem jest woda niegazowana WYSOKOZMINERALIZOWANA i NISKOSODOWA (duża ilość sodu zatrzymuje wodę w tkankach) lub też naturalna zielona herbata. Wody powinno wypijać się 250ml/10 kg masy ciała, co daje ok. 1,5-2 litrów dziennie, aby zaspokoić NORMALNE zapotrzebowanie na wodę. Jeżeli chce się natomiast walczyć z cellulitem, ilość wypijanej wody powinna być nawet większa. Do wody warto wrzucić plasterek cytryny. Zawiera ona dużo witaminy C uczestniczącej w odbudowie kolagenu, który z kolei uelastycznia skórę. Jeżeli chcesz zwalczyć cellulit, bardzo ważny jest DETOX organizmu, więc przede wszystkim musisz wyeliminować z diety wszystkie pokarmy przetworzone, z dużą ilością środków konserwujących, fast-foody, chipsy i słodycze. Zastąpić je należy warzywami i owocami. Najlepiej, aby dieta była zbilansowana indywidualnie przez dietetyka.
  2. BIERNE WSPOMAGANIE- Masaż jest nieodzownym elementem w zwalczaniu cellulitu. Sprawia, że tkanki stają się lepiej odżywione i dotlenione, ale również przedrenowane (usuwa zastoje limfatyczne i zastoje wody). Rodzajów masaży jest wiele. Do najskuteczniejszych należy zaliczyć masaż antycellulitowy manualny oraz masaż z użyciem podciśnienia (body shaping) dobrane w zależności od stadium i rodzaju cellulitu. Podczas obu masaży dochodzi do mechanicznego rozmasowania (rozprasowania) perforacji skóry dzięki czemu skóra staje się gładka, sprężysta i ładna w wyglądzie. Niestety, jak to w przyrodzie bywa- coś kosztem czegoś. Tu kosztem, jaki musimy ponieść są siniaczki i krwiaczki występujące po obu zabiegach do ok. 3-ciego zabiegu (zabiegi wykonujemy raz w tygodniu). Są one spowodowane tym, że skóra nie jest przyzwyczajona do odkształcania, w wyniku czego dochodzi do jej silnego przekrwienia, a następnie zasinienia. Na szczęście skóra posiada swój mechanizm obronny i już po pierwszych zabiegach naczynka w skórze ulegają znacznemu wzmocnieniu. Dzięki temu zyskuje również i sama skóra, gdyż pamiętajmy, że cellilut najczęściej tworzy się wskutek właśnie niewydolności układu krwionośnego i limfatycznego skóry.
  3. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA – Regularna aktywność jest czynnikiem silnie wspomagającym pozbycie się cellulitu, a następnie pomagającym w utrzymaniu gładkiego ciała. Dlaczego aktywność fizyczna jest ważna? Podczas aktywności dochodzi do zwiększenia mikrocyrkulacji krwi oraz do mikromasażu tkanek. To zaś w połączeniu ze zwiększonym ukrwieniem sprawia, że cellulit się spłyca i rozmasowuje. Oczywiście, samą aktywnością ciężko będzie się pozbyć cellulitu już nabytego. Należy ją traktować bardziej jako silne wspomaganie, a następnie jako działanie profilaktyczne gdy już się cellulitu pozbędziemy. Ale wiadomo jak to w życiu bywa, nie każdy przepada za wysiłkiem fizycznym. Z pomocą tu przychodzą zabiegi w gabinecie, takie jak elektrostymulacja czy platforma wibracyjna (Dream Healther), które skutecznie rozmasują i spalą niemalże każdy cellulit. Dzięki tym zabiegom większość osób uzyska jeszcze lepsze rezultaty w redukcji cellulitu, w jeszcze krótszym czasie niż w przypadku uprawiania aktywności fizycznej. Nie umniejsza to jednak roli aktywności w życiu każdego człowieka która powinna nam towarzyszyć w codzienności.

Reasumując, aktywność i dieta są bardzo ważne w niwelacji cellulitu, ale bez odpowiednio dobranego i wykonanego masażu dadzą dość słabe i krótkotrwałe efekty. Jeśli zastosuje się tylko jeden z elementów tj. tylko dietę lub tylko aktywność bez odpowiednio wykonanych masaży antycellulitowych, nie należy się łudzić że cellulit zniknie…

I na koniec przykra wiadomość, o której pewnie wiesz – nic niestety – samo się nie zrobi. Aby osiągnąć wymarzony efekt potrzebne są 3 wymienione wyżej elementy + systematyczność i odpowiedni CZAS. 2 tygodnie przed urlopem to za krótko, żeby dać sobie radę z czymś, co się zbierało i odkładało latami. Dlatego wiosna to OSTATNI DZWONEK, aby rozpocząć walkę z cellulitem. Pamiętaj jednak, że aby uzyskać pełny i gwarantowany efekt, zabiegi i dieta powinny być dobrane przez Specjalistę, który się na tym zna.

autorzy: Agata Szymańska i Michał Szymański
Specjaliści d/s odnowy biologicznej w Punkcie Piękności